Debatt om satsningar på forskning och utveckling inom vården

Förbundsordförande Reumatikerförbundet Lotta Håkansson mfl förespråkar ökade satsningar på forskning och utveckling inom vården i en debattartikel som har införts i flera tidningar med regionala/lokala vinklingar.

Borås Tidning, Östra Småland, Länstidningen i Östersund, Arbetarbladet, Jönköpings-Posten, Eskilstuna-Kuriren och Dala-Demokraten har publicerat. I bilagan ses artikeln från Borås Tidning. Länken nedan visar Dala-Demokraten. Kontentan är att utvecklingsverksamheten inom vården är mycket begränsad jämfört med andra branscher. Endast sju av Sveriges 21 landsting investerade över två procent i forskning och utveckling av landstingets totala sjuk- och hälsovårdskostnader år 2016. Bilaga Debattartikel i Borås tidning.

Catharina Bergsten
pressekreterare Reumatikerförbundet