Funktionsrätt Västra Götaland bjuder in till temakvällar om tandvård

Tillhör tänderna kroppen!?
Kom på vår föreläsning kring detta viktiga ämne.  Vi kommer att få information om de nya tandvårdsreglerna. Men också information kring vilka möjligheter man har till olika former av tandvård om man har speciella behov och allmänt kring tandvård om man exempelvis har problem med att sköta sin munhygien.
Funktionsrätt VG anordnar 3 temakvällar klockan 17.00 – ca 20.00, med fika. Vi anordnar också en kväll tillsammans med Funktionsrätt Skaraborg där en separat inbjudan skickas ut.
16 oktober Dalheimers Hus, Slottsskogsgatan 12, 414 53 Göteborg, med Sanna Lingonblad, leg tandhygienist.

18 oktober FUB´s lokal, Hörngatan 16, 461 50 Trollhättan, med Kristina Hansson, leg tandhygienist.
23 oktober Simonsland, Viskastrandsgatan 5, 506 30 Borås, med Ewa Nyström, leg tandhygienist.
25 oktober i Funktionsrätt Skaraborgs lokaler, separat inbjudan skickas i samverkan med Funktionsrätt Skaraborg.
Temakvällarna vänder sig till ALLA våra medlemsorganisationer med sina lokala föreningars medlemmar.
Vid anmälan eller frågor kontakta Funktionsrätt VG´s kansli e-post; ombudsman@funktionsrattvg.se, tel: 033-10 66 44.  På vår hemsida kan du läsa mer om hur vi hanterar/lagrar personuppgifter i samband med din anmälan http://funktionsrattvg.se/om-funktionsrattvg/gdpr/