Tårta

Tårtkalas den 21 november

Reumatikerförbundet 70 år
Vi hade en härlig dag på Dalheimers Hus!

Många medlemmar slöt upp till vårt jubileumsfirande denna soliga och fina novemberdag. Kalaset inleddes med cider som välkomstdryck samt en mycket trevlig och intressant tipspromenad sammanställd av Karl-Gustav Rosborg.
Två söta "Lille Kaniner"bjöd alla gäster på godis och snacks och Bengt Åkerbergs enmansorkester spelade i bakgrunden, det är härligt med levande musik!

Ordförande Mona Eriksson hälsade alla välkomna, berättade om vårt förbund och om hur allt startade för 70 år sedan.

Prinsesstårtorna, med röda marsipanrosor och med "Reumatikerförbundet 70 år" skrivet med grönt, stod uppdukade på buffébordet tillsammans med stora kannor med varmt och gott kaffe! Bengt Åkerberg stämde upp till allsång med låtar som alla känner igen och är lätta att sjunga med i.

Förtjänsttecken delades ut i form av en silvernål med Reumatikerförbundets R till förtroendevalda som under 10 år haft uppdrag i vårt distrikt:

Sara Winberg f d kassör och nu konsult för distriktets ekonomi, Ulla Gustafsson styrelseledamot, studiekommittén, cirkelledare och ledare för stavgång/promenader i Slottsskogen. Maria Kolobaric, styrelseledamot, ansvarig för Angeredsgruppen, artrosinformatör samt kontaktar nya medlemmar. Raija Larsson, styrelseledamot, valberedning och ledare för finska gruppen. Stig-Åke Johansson, arbetsmarknadsombud

Även Sholeh Maki kommer att få ta emot ett förtjänsttecken som styrelseledamot, studieorganisatör, för integrationsarbete och som språkresurs. Sholeh var inte närvarande på tårtkalaset.

Jubileumsgruppen hade ordnat lotterier och gjort det med den äran! Så otroligt bra och fina vinster till många glada vinnare. Distriktet lottade också ut ett gratis medlemskap för år 2016.

En stor Eloge till Helena, Ann och Maria i Jubileumsgruppen som lagt ner så mycket tid och arbete för detta trevliga kalas! Tack också till övriga funktionärer och inte minst till båda "Lille Kaninerna" som hjälpte till både här och där.

Nästa jubileum blir år 2019 när Reumatikerdistriktet i Göteborg fyller 50 år.

Ansa Tammerland
______________________________________________________________________