Spikens fiskeläge

Medlemsresa till Lidköping och Spikens fiskeläge 16 maj

RESEGRUPPEN
Medlemsresa!
Häng med på vår bussresa den 16/5 som denna gång går till Lidköping och Rörstrands Museum, Rörstrands Center (Outlet) och Spikens Fiskeläge. För endast 300kr. (då ingår vatten och frukt på bussen dit, guide på museet och gemensam lunch.

Museet berättar historien om en av Europas äldsta porslinsfabriker. Samlingarna spänner över nästan tre århundranden, från 1726 fram till idag. Här finns såväl praktkeramik som pottor och folkkära serviser men också verktyg, skisser och en rundugn.
Rörstrand är ett kulturarv som används och älskas.

Här får du tid för shopping och här äter vi gemensam lunch. Här kan du köpa rökt fisk och löjrom, ta en fika, äta gott på rökeriernas bryggserveringar eller bara strosa runt och njuta av platsen och folklivet.

Hålltider

7.45  Samling Dalheimers Hus
  8.00  Buss avgår
  10.00  Ankommer Lidköping
  11.00  Guidad tur Rörstrands Museum
  12.30  Gemensam lunch Rörstrands Museum
  14.30  Buss avgår
  14.45  Ankommer Spikens Fiskeläge
  16.00  Buss avgår
  18.00  Hemkomst Dalheimers Hus
Anmäl dig till kansliet 031-24 93 00 eller maila till  betala in 300 kronor på vårt Plusgiro 42 31 17-1 som senast ska vara på vårt konto den 9 maj. Anmälan är bindande, först till kvarn! OBS: Glöm inte att meddela eventuella allergier eller specialkost vid anmälan. Vi behöver också veta om du har rullstol!

Resegruppen och Väntjänsten hälsar Er alla hjärtligt välkomna!
Sol-Britt, Rigmor, Ulla, Karl-Gustav och Helena