Ny e-tjänst "Ansök om stöd för personer med funktionsnedsättning"

Den 14 december lanserade Göteborgs Stad en ny e-tjänst: "Ansök om stöd för personer med funktionsnedsättning". E-tjänsten består av ett enkelt formulär där den sökande registrerar sina personuppgifter, vilket stöd man önskar och vilken stadsdel man tillhör. En handläggare i stadsdelen öppnar därefter ett ärende och bokar in en tid med den sökande så att de tillsammans kan utreda om personen har rätt till personligt stöd enligt LSS eller SoL.

E-tjänsten är en av många som Göteborgs Stad lanserat under året i syfte att förenkla vardagen för boende, besökare och företag.

Du hittar e-tjänsten på goteborg.se under Omsorg & hjälp/ Funktionsnedsättning/ Personligt stöd: Ansök om stöd för dig med funktionsnedsättning

För mer information kontakta:
Konsument- och medborgarservice, Göteborgs Stad
Besök: Ekelundsgatan 1