Årsmöte, foto Helena Masslegård

Onsdag den 25 mars var det dags för årsmöte!

Det var 46 medlemmar som kom till vårt årsmöte den 25 mars i Dalheimersalen på Dalheimers Hus. Distriktsordförande Mona Eriksson hälsade alla välkomna och berättade om vårt nästa medlemsmöte den 22 april då vi får information från Färdtjänsten/Flexlinjen samt om färd- tjänstens nya app. Kl 17.00 innan mötet får medlemmarna dessutom möjlighet att prova på frigörande dans.

Vi kommer även i år att gemensamt delta i Vårruset och hoppas på god uppslutning i Slottsskogen den 11 maj! Mona välkomnade också alla till årets Sommarträffar som startar den 10 juni på Villa Bel Parc i Slottsskogen, se mer om Sommarträffarna på sid 5.

Mötet fick också information om att vi i år 2015 har jubileum - Reumatikerförbundet fyller 70 år! Vi kommer att uppmärksamma det på flera sätt här i Göteborg. I samband med själva födelsedagen blir det tårtkalas för våra medlemmar den 21 november.

Årsmötet

Åke Martinsson valdes till mötesord- förande och Sol-Britt Kihlström till mötessekreterare

Mötet beslutade om:

• Mötesomkostnader, rese - och telefoner- sättningar

• Regler för utdelningar ur RiG-fonden

• Nya stadgar antagna av förbundsstämman 2014-05-31

Styrelse och övriga förtroendevalda valdes enligt valberedningens förslag:

Mona Eriksson omvaldes till ordförande 2 år och Ann Ekstrand till ledamot 2 år. Ulla Gustafsson nyvaldes till ordinarie ledamot 2 år. Sholeh Maki och Nina Hansen nyvaldes till ersättare för 1 år.

Ny kontaktperson för artrit

Dagny Hafström valdes till ny ersättare som kontaktperson för artrit.
    Vi tackar Lisbeth G Person för många år i styrelsen! Lisbeth var inte närvarande på årsmötet men kommer att tackas av vid ett senare tillfälle. Tack också till Åke Martinsson, som återkommer till våra årsmöten som ordförande med mycket kunskap och ett gott humör.