Västtrafik fortsätter erbjuda gratis resor i kollektivtrafiken för personer med färdtjänsttillstånd

På Göteborgs Stads hemsida finns följande information:

Gratis kollektivtrafik i Göteborg för färdtjänstresenärer till 31 augusti 2015
Västtrafik har beslutat att förlänga erbjudandet om gratis resor med kollektivtrafiken inom Göteborg för de som har giltigt färdtjänsttillstånd. Erbjudandet kommer att gälla till och med 31 augusti 2015.
Sedan mer än ett år tillbaka kan du som har färdtjänstbevis inom Göteborgs stad åka gratis med kollektivtrafiken i Göteborg (även flexlinjerna). Detta beror på att Västtrafik haft svårt att köra så många spårvagnar med låggolv som de planerat och önskat. Västtrafik har inte helt kommit till rätta med problemen ännu, och därför förlänger de erbjudandet med gratisresor för dig som har färdtjänst.
Så här funkar erbjudandet
Gäller för dig som har färdtjänstbevis inom Göteborgs stad. Färdtjänstbeviset är ett litet pappersbevis som du får när du får ditt tillstånd.Om du har tappat bort ditt bevis kan du beställa ett nytt från färdtjänstens växel på telefon 031-41 95 90.Gäller på alla linjer för resa inom Göteborg, även på flexlinjen, men bara för resor inom Göteborg.Gäller till och med 31 augusti 2015.Visa bara upp färdtjänstbeviset och giltig legitimation.Din ledsagare reser utan kostnad tillsammans med dig.